Pages

Tuesday, September 15, 2015

San Francisco

Ik ben niet meer zo'n obsessieve restaurant researcher als voorheen. Als ik op reis ga doe ik wat voorwerk en maak een plan - maar vind het niet erg om daar van af te wijken. De tijden dat hele reisschema's bedacht werden om van het beste taartje naar de beste pizza naar de bijzonderste bierbrouwerij te rijden, zijn voorbij.
Maar als iemand wiens smaak en culinaire oordeel ik 100% vertrouw zegt dat hij ergens z'n lekkerste maal van een Spanje vakantie heeft gegeten - dan wil ik daar heen.
Bodega de San Francisco in Ronda. Broodjes gebakken chorizo en varkensvlees met paprikasaus. Champignonkroketjes, gefrituurde Padrón pepers, gerookte kabeljauw, kabeljauw tortilla, gazpacho. Een fles heerlijke Ribera. 26,-, twee hele gelukkige mensen.

No comments:

Post a Comment